dinsdag 20 maart 2012

Xanten


Lieve iedereen,

Gisteren ben ik naar Xanten geweest. Een plaats die voor de gymnasiasten onder ons misschien bekend klinkt (of je bent het natuurlijk zo snel mogelijk weer vergeten).

Xanten ligt in Duitsland en is een stad met Romeinse opgravingen.

Bij de snackbar van het park ;p
We moesten om 8:15 op school zijn, want dan vertrok de bus. Uiteindelijk vertrok die (zoals verwacht) pas rond half 9, maar toen waren we weg (: 
Ik zat gezellig naast Cassandra en naast ons zaten Charlotte en Tessa. Achter ons zaten 2 leraren en dat maakte de reis wat minder, maar alsnog was hij erg gezellig!

Rond 11 uur waren we daar en werden de 4 gymnasiumklassen in tweeën gesplitst. Mijn klas moest beginnen in het museum, daar werd onze klas alweer in tweeën gesplitst en moesten we in een uurtje een museum door van 4 verdiepingen. Ons groepje startte als eerste maar iedereen had ons ingehaald en we hebben net de 2de verdieping bereikt. Over elk potje was ze tien minuten aan het praten en toen liepen we een trap op en op die trap ook alleen maar kletsen en daarna was het uur alweer om. Erg educatief, uhumm.

Daarna hadden we pauze en zoals je bij de foto hierboven ziet, zit ik bij de snackbar, maar wees gerust jongens, ik heb gewoon m'n eigen broodjes gegeten ;)

Na de pauze scheen de zon helemaal lekker en begon mijn klas aan de buitenopdracht, we moesten door het park lopen en allemaal vragen beantwoorden.

Amfitheater vanaf de wachtpost

Met mijn 'groepje' op de wachtpost foto's van onszelf maken.

Uitzicht vanaf de wachtpost

Het gat in het warm waterbad waar vuur werd gestookt

Vooral die laatste foto is erg interessant.

Het was op zich best een leuk dagje, veel gelachen en gesnoept en op de terugreis hebben we de nieuwe latijndocent uitgehoord.

Zijn jullie wel eens naar Xanten geweest met school? Wij hadden erg geluk met het weer (:

xo Emma

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel voor je reactie ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...