dinsdag 31 juli 2012

Regenboogcakejes

Lieve iedereen,

Ik houd van bakken met kleurstof, dat heb je al gezien toen ik mijn Mondriaancake maakte. Laatst ben ik weer met kleurstof gaan bakken, dit keer zijn het regenboogcakejes geworden.






1) Doe de boter in een bak en roer het totdat het romig is.


2) Voeg de eieren, melk en het cakebeslag toe en mix het.


Eerst een minuut op de laagste stand zodat het één geheel wordt, daarna ongeveer 2 minuten op de hoogste stand tot een luchtig beslag.


3) Verdeel het beslag over 6 bakjes.


4) Voeg kleurstof toe.






 

'

Dit was mijn eerste proefcakeje, ik had van elke kleur een laagje op elkaar gedaan en daarna in de oven gedaan. Toen ik hem eruit wilde halen na een paar minuten om te kijken of de kleuren niet in elkaar overliepen viel hij om en de hele inhoud lag ernaast ): daarna heb ik gewoon 'kwakken' beslag in de vormpjes gedaan, het resultaat is erg leuk!

Je moet de cake 60-70 minuten bakken, maar met cakejes iets van 30 minuten.



Het beslag erin gekwakt.




Eerste lading in de oven (:


 

Tadaaa

 

Alle cakejes
 


Versierd met spul dat we van mijn buurvrouw hebben gekregen. Was heel lekker, maar wel zoet. Weet niet wat het was :$



Okeee, ik ben er niet super goed in...



Als je een cakeje doorsneed zag het er zóóóó mooi uit (:

Dat was mijn lekkere recept (:

Vonden jullie het leuk? :$

x Emma

Sorry dat ik zo weinig blog de laatste tijd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel voor je reactie ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...