vrijdag 22 februari 2013

Boeken #4

Daar ben ik weer, EINDELIJK heb ik vakantie! Mijn vakantieplannen zal je nog wel in geuren en kleuren horen, maar aangezien het vakantie is heb ik ook weer meer tijd om te gaan lezen. Iets wat ik heel graag doe maar nooit tijd voor heb. Dat moest veranderen vond ik en daarom ben ik meer gaan lezen. Het is nog steeds niet veel maar meer dan vorig jaar! Dit zijn de boeken die ik in januari gelezen heb.


Hitler's Daughter - Jackie French

Ik heb het boek voor school gelezen in het Engels. Het verhaal gaat over een groep vrienden die elke morgen bij het bushokje moeten wachten en soms vertelt Anna een verhaal. Maar dit verhaal is wel erg bijzonder, alsof ze er zelf bij was. Ik vond het een beetje een saai boek, maar wel goed bedacht. 7,0

Oneindig - Rachel Ward

Het laatste deel uit de Numbers-trilogie. Het gaat over Adam en Sarah die proberen te vluchten voor mensen die hun herkennen. Maar of dat lukt? Ik dacht in het begin dat het een boek zoals Spotgaai (Suzanne Collins) zou worden, maar 'gelukkig' is dat niet gebeurd en is dit een prachtig einde van een hele mooie serie! 9.0

Het Gouden Ei - Tim Krabbé

Dit boek moesten we voor school lezen en voor de jaarwisseling had ik hem al uit, maar ik heb hem voor de toets toch nog maar even gelezen. Het boek gaat over Rex die met zijn vriendin Saskia op vakantie gaat, maar halverwege verdwijnt Saskia plotseling en Rex leeft in onzekere jaren totdat hij haar ontvoerder ontmoet. 8.0

Jaloers - Anja Feliers

Sarah en Zoë zijn al jaren lang beste vriendinnen. Zoë is hard aan het werken aan haar modellencontract als Sarah die opeens krijgt. Zoë is boos en laat het hier niet bij zitten, ze neemt wraak. Ik leende dit boek van een vriendin die zei dat ik het echt MOEST lezen en ze heeft absoluut gelijk, wat een goed boek! Enige minpuntje is dat ik me erg stoorde aan hoe naïef Sarah was, maar ach ;) 9.0 

Ondekt! Tiny Fisscher

Het begin van een reeks over Steph, een meisje dat bij de H&M gespot wordt als model voor een Engels modellenbureau. Je leest over haar ervaringen in het begin én haar eerste reis! Het boek is gebaseerd op de verhalen van de dochter van Tiny Fisscher en haar vriendinnen en dat maakt het boek denk ik wel speciaal. Verder leest het super makkelijk weg, echt een tussendoorboek dus. 8.0

Dat waren alle boeken die ik in januari gelezen heb, de beste waren duidelijk Oneindig en Jaloers! Vinden jullie het leuk als ik zo mijn boeken beschrijf? Ik ben er zelf nog niet helemaal uit hoe ik de opmaak wil want nu is het één plaatje met een lap tekst. Maar dit was pas maand 1 en we hebben er nog 11 om te verbeteren!

Verder heb ik sinds begin dit jaar GoodReads een app en site waar je je gelezen boeken kunt bijhouden, nieuwe boeken kunt ontdekken en reviews schrijven. Volg me hier!

x Emma

Bronnen foto's:
Hitler's Daughter - Oneindig - Het Gouden Ei - Jaloers - Ondekt!

1 opmerking:

  1. Superleuk! Ik heb hitlers daughter ook gelezen, zoals je weet. En ik geef het boek echt een 3:) Alleen het laatste hoofdstuk was spannend. Daarvoor was bagger! En het gouden ei was idd een goed boek maar ik kon echt niet tegen het einde, brrr....;)
    Liefs,x

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...